آينده‌پژوهی به توانايي انسان در تصور کردن مسائل احتمالي آتي گفته مي‌شود که موجب پيشرفت مي‌گردد. آينده‌‌پژوهي فرآيندي نظام‌مند است که به شناسايي فرصت‌ها و نيازهاي آينده کسب و کار شما کمک مي‌کند و شرکت شما را در اتخاذ تصميمات بلندمدت ياري مي‌رساند. نکته حائز اهميت در آينده‌پژوهي، آگاهی نسبت به آینده کسب‌وکارتان بر اساس چارچوب و فرآيندي ساختاريافته است.

 

هدف از برگزاري دوره

در اين دوره هدف ايجاد نگرش‌ آینده‌‌نگر در طرزتلقی مديران شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارها در انجام رهبري موفق سازمان خويش در محیط پیچیده رقابتی است. اين دوره، مهارت‌هاي مورد نياز رهبران و مديران را برای شناخت و خلق آینده کسب و کار بررسي مي‌کند و به بحث درباره الزامات ورود به عصر دانش و اقتضائات انقلاب بعد از عصر انقلاب صنعتي مي‌پردازد.

با کسب این مهارت‌ها موارد زیر مورد انتظار است:

  • آشنایی با مفهوم و مبانی آينده‌پژوهي
  • درک اهميت آينده و لزوم مطالعه آن به عنوان يک رشته علمي
  • آشنايي با مدل‌ها و تئوري‌هاي آينده‌پژوهي
  • شناخت نحوه ترسيم آينده مطلوب کسب و کار.

 

محتوای دوره

دوره کوتاه مدت آینده پژوهی به مدت ۶۰ ساعت در قالب درس های زیر ارائه می گردد :

محور های دوره
تکنیک ها و فنون شناخت محیط
روش شناسی شناخت آینده
آشنایی با روز های برتر آینده پژوهی
هوشمندی استراتژیک و شناخت علائم کم‌سوء تغییر
ارزیابی و تحلیل فرصت‌های محیطی
ویژگی‌ها سازمان‌ها در شناخت محیط آینده

 

شرایط ثبت نام

  • داشتن مدرک کارشناسی تمامی رشته ها

لازم به ذکر است در پاین دوره , گواهینامه دوره کوتاه مدت دال بر گذراندن این دوره به دانش پژوه اعطاء میگردد.