آيندهپژوهی به توانايي انسان در تصور کردن مسائل احتمالي آتي گفته ميشود که موجب پيشرفت ميگردد. آيندهپژوهي فرآيندي نظاممند است که به شناسايي فرصتها و نيازهاي آينده کسب و کار شما کمک ميکند و شرکت شما را در اتخاذ تصميمات بلندمدت ياري ميرساند. نکته حائز اهميت در آيندهپژوهي، آگاهی نسبت به آینده کسبوکارتان بر اساس چارچوب و فرآيندي ساختاريافته است.
هدف از برگزاري دوره
در اين دوره هدف ايجاد نگرش آیندهنگر در طرزتلقی مديران شرکتها، سازمانها و کسبوکارها در انجام رهبري موفق سازمان خويش در محیط پیچیده رقابتی است. اين دوره، مهارتهاي مورد نياز رهبران و مديران را برای شناخت و خلق آینده کسب و کار بررسي ميکند و به بحث درباره الزامات ورود به عصر دانش و اقتضائات انقلاب بعد از عصر انقلاب صنعتي ميپردازد.
با کسب این مهارتها موارد زیر مورد انتظار است:
- آشنایی با مفهوم و مبانی آيندهپژوهي
- درک اهميت آينده و لزوم مطالعه آن به عنوان يک رشته علمي
- آشنايي با مدلها و تئوريهاي آيندهپژوهي
- شناخت نحوه ترسيم آينده مطلوب کسب و کار.
محتوای دوره
دوره کوتاه مدت آینده پژوهی به مدت ۶۰ ساعت در قالب درس های زیر ارائه می گردد :
محور های دوره |
تکنیک ها و فنون شناخت محیط |
روش شناسی شناخت آینده |
آشنایی با روز های برتر آینده پژوهی |
هوشمندی استراتژیک و شناخت علائم کمسوء تغییر |
ارزیابی و تحلیل فرصتهای محیطی |
ویژگیها سازمانها در شناخت محیط آینده |
شرایط ثبت نام
- داشتن مدرک کارشناسی تمامی رشته ها
لازم به ذکر است در پاین دوره , گواهینامه دوره کوتاه مدت دال بر گذراندن این دوره به دانش پژوه اعطاء میگردد.