امروزه تفکر فروش در دنیا منجمله کشور عزیزمان ایران، از حالت سنتی خارجشده و مستلزم بازآفرینی دقیق این حوزه میباشد. دلایل آن را میتوان در تغییرات پارادایمیک عصر حاضر دانست. تغییراتی همچون رشد فناوری و بهرهگیری از ابزارهای هایتک، هوشمندی مشتریان و خریداران و ... .
با وجود اینترنت و افزایش روزافزون دانش مشتریان:
- آیا سیستم فروش شرکت شما برای مواجهشدن با اینچنین مشتریان باهوش و خردمندی آماده است؟
- آیا فروش شرکت شما، با تغییرات شرایط بازار داخلی، خود را تطبیق داده است؟
- آیا نباید از فروش سنتی و فروش کلاسیک به نسل بعدی سیستم فروش یعنی «فروش حرفهای» تغییر جهت داد؟
پاسخ به این سوالات به همراه راهکارهای عملیاتی و بررسی تجارب شرکتهای موفق، در دوره «مدیریت و مهندسی فروش» میسر خواهد شد.
هدف از برگزاري دوره
آشناسازی مدیران و کارشناسان فروش و کلیه افراد سازمانی مرتبط، با تکنیکهای پیشرفته مهندسی فروش و استراتژی های خاص در بازارهای پر رقابت امروز از اهداف عمده این دوره آموزشی میباشد
محتوای دوره
دوره کوتاه مدت مدیریت و مهندسی فروش به مدت ۷۲ ساعت در قالب درس های زیر ارائه می گردد :
محور های دوره |
مبانی و مفاهیم مهندسی فروش (انواع ممیزی در فروش، فرآیند فروش، استراتژیهای فروش، اندازه گیریها) |
مهندسی فروش و تکنیکهای فروش حرفهای |
مروری برضرورت بازاریابی و فروش درشرایط رقابتی |
مفهوم بازاریابی و فرایند آن |
جایگاه فروش در بازاریابی |
مهندسی فروش و جایگاه آن در بازاریابی |
ارتباط فروش وتحقیقات بازاریابی جایگاه مهندسی فروش دراین فرایند |
مروری بر مراحل فرآیند فروش حرفهای (نکات مربوط به: مشترییابی، اخذ قرار ملاقات، یافتن متحدان فروش، تأثیر عامل فرهنگ سازمانی، تشریفات سازمانی و ...) |
فروش حرفهای اثربخش و مروری بر خصوصیات فروشندگان حرفهای |
روانشناسی تبلیغات و فروش (مخاطبشناسی ، تیپشناسی، روانشناسی اقناع و رفتارگرایی در فروش) |
روانشناسی ارتباط (زبان بدن، ارتباط کلامی، الگوهای ارتباطی و روانشناسی اثرگذاری بر دیگران) |
شرایط ثبت نام
- داشتن مدرک کارشناسی تمامی رشته ها
لازم به ذکر است در پاین دوره , گواهینامه دوره کوتاه مدت دال بر گذراندن این دوره به دانش پژوه اعطاء میگردد.