یکی از اهداف اصلی در هر شغلی، مدیریت کردن روابط استراتژیک با شرکا، رقبا و مشتریان است، که نشان می دهد مدیریت یک رابطه یک طرفه و تنها بر اساس قدرت مشروعی که به فرد داده می شود بنا نشده است، بلکه می توان گفت هر فردی در هر سمتی می تواند صاحب یک نقش مدیریتی باشد.

این همان دلیل اصلی است که باعث شده تا در فضاهای کسب و کار امروز، همه به دانش مدیریتی نیاز داشته باشند، دانشی که بتواند آن را بلافاصله و در هر موقعیت سازمانی که در آن قرار دارد به کار ببرد. مدیریت ارشد کسب و کار(MBA) به واسطه آموزش های مفید و کاربردی که به متقاضیان ارائه داده است توانسته نظر بسیاری از صاحبان کسب و کار را به خود جلب کند. نگاه MBA به مسائل حوزه مدیریت بیش از آنکه پژوهشی و تحقیقاتی باشد کاربردی و عملی است. به بیان دیگر هدف اصلی MBA تبدیل دانش صرف مدیریتی به مهارت کاربردی و اجرایی مدیریت است. در طی دوره های تحصیل MBA دانش پذیران با استفاده از دانش مدیریت درصدد حل مسائل و برطرف کردن چالش های مدیریتی واقعی بر می آیند. MBA مدیریت کاربردی برای کسانی است که میخواهند از علم مدیریت برای بهبود شرایط کسب و کار خود و یا ارائه مشاوره و خدمات مدیریتی به دیگر کسب و کارها استفاده کنند. در واقع دانش آموختگان را برای تصدی مشاغل مدیریتی و اجرایی آماده میکند و با معرفی کردن آن‌ها به این مشاغل بر اعتبار این‌گونه مشاغل نیز بیفزاید.